18 Μαΐ 2009

ΠΑΣΚ Π.Ε. ΚΟΖΑΝΗΣ
«Διδακτήρια κοσμήματα……με πολλά προβλήματα».

Με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του Υφυπουργού Παιδείας κ. Λυκουρέντζου στις 28-4-09 στην περιοχή μας, προκειμένου να εγκαινιάσει τρία νέα διδακτήρια στο Νομό μας, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε στην ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, σ’ ότι αφορά τουλάχιστον στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση, ότι η κατάσταση που παρουσιάστηκε σκόπιμα και επικοινωνιακά για τα «διδακτήρια κοσμήματα», απέχει πολύ απ’ την πραγματικότητα.
Το νεόδμητο διδακτήριο του 18ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης (Συν. Πλατάνια) παρά την αρχική πρόταση για 12/θέσιο ολοήμερο, χτίστηκε στο τέλος για να καλύψει τις ανάγκες ενός 6/Θ ολοήμερου σχολείου.
Όταν όλα τα δεδομένα έδειχναν υλοποιήσιμη την αρχική πρόταση (διάθεση οικοπέδου, εύρεση πηγής χρηματοδότησης, αναγκαιότητα αποσυμφόρησης γειτονικών σχολείων, μελέτη μελλοντικής μαθητικής δυναμικότητας), αυτή άλλαξε και παρά τις διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας που αντιλήφθηκε το λάθος, φθάσαμε στη σημερινή κατάσταση, διότι η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ με προχειρότητα και χωρίς σχεδιασμό ενέκρινε την οργανικότητα ενός 6/θέσιου σχολείου.
Το σχολείο από την πρώτη κιόλας χρονιά λειτούργησε τελικά ως 9/θέσιο, με αποτέλεσμα χώροι άλλων χρήσεων όπως χώρος εστίασης μαθητών, αίθουσα Φυσικής, Αισθητικής Αγωγής, και Βιβλιοθήκης να αξιοποιηθούν ως αίθουσες διδασκαλίας χωρίς να έχουν τη στοιχειώδη απαιτούμενη υποδομή και τον απαραίτητο εποπτικό εξοπλισμό και χωρίς να καλύπτουν τις ανάγκες της περιοχής. Βέβαια ούτε λόγος για ολοήμερο και από κανέναν. Είναι γνωστό άλλωστε ότι πέντε ολόκληρα χρόνια υποβαθμίζεται συνεχώς ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, προκειμένου να απαξιωθεί ο ρόλος του και η κοινωνική αναγκαιότητά του.
Η αίθουσα Η/Υ παραμένει άδεια χωρίς εξοπλισμό, ενώ μια αίθουσα διδασκαλίας παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού για εξεύρεση λύσης, παραμένει κλειδωμένη λόγω αναιτιολόγητης δυσοσμίας που μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα υγιεινής στους μαθητές.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της περιοχής που ανεγέρθηκε το 18ο Δημοτικό, όπου η ανοικοδόμηση καθημερινά αυξάνεται και η αδυναμία εξεύρεσης οικοπέδων είναι μεγάλη, υπάρχει ήδη αναγκαιότητα περαιτέρω αξιοποίησης χώρων άλλης χρήσης (αίθουσα Η/Υ, γραφείο δασκάλων), για αίθουσες διδασκαλίας για τη νέα σχολική χρονιά αλλά και ανέγερσης νέου διδακτηρίου άμεσα τα επόμενα χρόνια.
Αληθεύει άραγε το γεγονός ότι προκειμένου το συγκεκριμένο διδακτήριο να εγκαινιαστεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αναγκάστηκε να δανειστεί εξοπλισμό από γειτονικές σχολικές μονάδες - τον οποίο επέστρεψε την επομένη των εγκαινίων - για να παρουσιαστεί πλασματικά ως «διδακτήριο κόσμημα», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε εύσχημα ο Υφυπουργός;
Το ΥΠΕΠΘ προκειμένου να δικαιολογήσει την υποχρηματοδότηση της Παιδείας, που έφτασε φέτος στα χαμηλότερα ποσοστά των τελευταίων πενήντα χρόνων (3,09 % του ΑΕΠ) διατυμπανίζει σ’ όλους τους τόνους ότι η αναβάθμιση της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπ/σης δεν συναρτάται με την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, ξεχνώντας τις δεσμεύσεις του για 5% του ΑΕΠ στο τέλος του 2008.
Αυτή η υπαναχώρηση δεν δικαιολογεί την πρακτική του να κατασκευάζει με προχειρότητα και αυθαίρετο ελλειμματικό σχεδιασμό υποδομές στην Εκπαίδευση, που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της Κοινωνίας και της Παιδείας.
Στο όνομα του «νοικοκυρέματος» και της περιστολής των δαπανών στο Δημόσιο, δεν μπορεί να δημιουργούνται ελλειμματικές υποδομές στην Εκπαίδευση, να ξηλώνονται πρωτοποριακοί θεσμοί, να μη δίνεται λύση στο κτιριακό των Νηπιαγωγείων, όταν στην πόλη μας αρκετά Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε καταστήματα και σε πανελλαδικό επίπεδο 60.000 παιδιά είναι εκτός Δημόσιου Νηπιαγωγείου.
Κι αυτή η συντηρητική επιλογή της αδιέξοδης και σκληρής λιτότητας στην Παιδεία εκτός απ’ τις υποδομές βρίσκει θύματα και το εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας, όταν μειώνονται οι διορισμοί στην επόμενη διετία (2009-11) κατά 50% για τους Νηπιαγωγούς και 25% για τους Δασκάλους.
Τα 176€ όχι μόνο δεν τα χορηγεί αναδρομικά στους εκπαιδευτικούς μετά τις τελεσίδικες αποφάσεις του ΑΕΔ (Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο), αλλά τους παραπέμπει στους δικηγόρους και στα δικαστήρια, μετατρέποντας το διάστημα της παραγραφής απ’ την πενταετία στην διετία, όταν για το 2009 δίνει 900.000.000€ στους δικαστικούς διατηρώντας γι’ αυτούς την βάση της πενταετίας.
Καθιερώνει νέο μισθολόγιο απ’ το 2010 για τους νεοπροσλαμβανόμενους με μείωση του βασικού μισθού, διαχωρίζοντας για μια ακόμη φορά τους εργαζόμενους.
Μηδενίζει τα κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και δεν απαντά στα χρονίζοντα θεσμικά και οικονομικά τους αιτήματα. Με πρόσχημα τη διεθνή οικονομική κρίση παγώνει τους μισθούς και τις συντάξεις για το 2009 εδραιώνοντας το περιβόητο 0+0 = 0% που συναγωνίζεται σε ευρηματικότητα το 0+0 = 14% του 1992.
Η όποια προσπάθεια επιχειρηματολογίας και αιτιολόγησης της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της Παιδείας παραμένει πια για την κοινωνία γράμμα κενό περιεχομένου, γι’ αυτό ας μην κρύβεται η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, για τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει, πίσω από τεχνητές ωραιοποιήσεις που μόνο κακό κάνουν στην Παιδεία και στην Κοινωνία.
Βασιλάκου Ράνια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου